Companiile produc situații financiare (adică, situația veniturilor, bilanțul, situația fluxului de numerar etc.) pentru a oferi informații despre performanța lor financiară părților interesate, cum ar fi investitori, angajați, bănci, organisme de reglementare și așa mai departe.
Dar cum puteți asigura acuratețea acestor situații financiare? Auditurile financiare efectuate de o terță parte calificată (un auditor) pot spori încrederea în situațiile financiare ale afacerii dvs. și pot identifica domeniile în care procesele dvs. contabile ar putea fi îmbunătățite.
Aflați tot ce trebuie să știți despre auditurile situațiilor financiare cu ghidul nostru definitiv.
Definirea auditului financiar
Un audit financiar, denumit și audit al situațiilor financiare, este o evaluare obiectivă a situațiilor financiare ale companiei dumneavoastră. Ele sunt de obicei efectuate anual. În timp ce auditurile financiare pot fi efectuate intern (de către un angajat), de cele mai multe ori, părțile interesate vor dori un audit de la un organism independent. Ca atare, probabil că va trebui să contactați o firmă de contabilate acreditata pentru a vă efectua auditul. În cele din urmă, scopul unui audit financiar este de a se asigura că înregistrările dumneavoastră financiare reprezintă o reprezentare exactă a performanței financiare a organizației dumneavoastră.
De ce este necesar un audit al situațiilor financiare?
Deși un audit al situațiilor financiare vă poate face să vă simțiți sub lumina reflectoarelor, procesul are scopul de a asigura părțile interesate că managementul a oferit o imagine „adevărată și corectă” a poziției financiare a afacerii. Acest lucru confirmă faptul că procesele financiare ale companiei dvs. sunt deasupra limitei – minimizând riscul de fraudă – și că documentele dvs. contabile nu acoperă nici o gestionare financiară greșită. Cu toate acestea, este de asemenea important să rețineți că auditurile situațiilor financiare pot aduce valoare afacerii dvs. prin identificarea controalelor sau proceselor care ar putea fi îmbunătățite, îmbunătățind astfel calitatea afacerii dvs.
Audit financiar vs. revizuire
Dacă ați decis să angajați o terță parte pentru a finaliza auditul situațiilor financiare, este important să înțelegeți exact ce nivel de serviciu aveți nevoie. Firmele specializate pot efectua trei tipuri de evaluări: compilații, revizuiri și audituri. O compilare este cea mai puțin riguroasă opțiune, deoarece se referă doar la pregătirea situațiilor financiare ale afacerii dvs. Deci, când vine vorba de audituri financiare versus recenzii, care este cea mai bună opțiune pentru afacerea dvs.?
Este relativ simplu. Evaluările oferă o asigurare „limitată”, în timp ce auditurile oferă o asigurare „rezonabilă” (deși este important de menționat că un audit financiar nu oferă o asigurare „absolută”). Pe scurt, evaluările sunt mai puțin detaliate și oferă un nivel mai puțin cuprinzător de asigurare, deși sunt de obicei mai ieftine decât auditurile financiare complete. În cele din urmă, auditurile oferă o valoare mult mai bună, în timp ce este, de asemenea, important de reținut că, în unele cazuri, auditurile sunt o cerință legală.
Lista de verificare a auditului financiar
Vă pregătiți pentru un audit financiar? Nu vă faceți griji dacă sunteți nervos – auditurile situațiilor financiare pot fi înspăimântătoare, dar atâta timp cât vă pregătiți în mod adecvat, ar trebui să puteți trece peste asta cu o cantitate minimă de tam-tam. Puteți face trei pași de bază înainte de a începe auditul pentru a vă asigura că sunteți pregătit. Consultați lista noastră de verificare a auditului financiar pentru mai multe informații:
Implementați practici contabile solide – Punerea în aplicare a practicilor contabile acceptabile pe tot parcursul anului vă poate asigura că auditul dumneavoastră financiar decurge cât mai bine posibil. Asigurați-vă că vă reconciliați conturile în mod regulat și documentați-vă cheltuielile de-a lungul anului.
Examinați-vă informațiile financiare – De asemenea, vă va ajuta dacă efectuați un mini-audit al situațiilor financiare. În cele din urmă, conturile dvs. trebuie să fie cât mai transparente posibil. Dacă aveți o înțelegere puternică a înregistrărilor contabile, îl puteți ajuta pe auditor clarificând toate întrebările pe care le au cât mai repede posibil.
Adunați-vă documentele – În sfârșit, este o idee bună să pregătiți o listă completă a documentelor contabile necesare și să o furnizați auditorului înainte de a începe lucrul. În acest fel, nu vor trebui să cheltuiască timp și bani suplimentari urmărind totul.
Noi te putem ajuta
Shilo Audit Finance va poate asigura serviciul de audit financiar in mod profesionist, cu o echipa experimentata de economisti si experti contabili pregatiti si instruiti pentru aceasta activitate. Portofoliul nostru de audituri deja desfasurate, unele inca in curs iar altele deja finalizate, ne demonstreaza competenta in aceasta expertiza. Pentru mai multe detalii sau intrebari va stam la dispozitie in pagina de contact a site-ului.